Yeryüzünde alimler gökteki yıldızlar gibidir.

11 Haziran 2019 Salı

Leyla ile Mecnun ( Kitap ) - Burak Aksak Yorum ve İncelemesi

Merhaba arkadaşlar, bayramda okuduğum kitapların incelemelerini yeni yeni yazıyorum. Dün Şeker Portakalı, bugün Leyla ile Mecnun 'un incelemesini yapacağım. Ama bu incelemem sadece kitap üzerinden olmayacak ayrıca Leyla ile Mecnun dizisinden de bahsedeceğim. Mesela akıllarda kalan '' , Leyla ile Mecnun finali neden yayınlanmadı, Leyla ile Mecnun finali hangi dizide'' bu tip sorularınıza da cevap vereceğim.


Leyla ile Mecnun Kitabının Özeti ve Konusu

Modern Leyla ile modern Mecnun 'un aşkını absürt komedi şekilde konu eden bir hikaye bizi bekliyor. Her ne kadar absürt olsa da  aşkın, dostluğun ve sevginin de bir arada işlendiği harika bir serüvene şahit olacağız.

Leyla ile Mecnun ( Kitap ) Yorum ve Eleştirilerim

Kitabımız toplam 270 sayfadır. Küsürat Yayınları tarafından basılmıştır. Kitabımız absürt komedi kategorisindedir. Kitabı Kitapyurdu.com 'dan 16.60 TL 'ye karton kapaklı şekilde aldım. Kendine ait ayracı bulunmaktadır.

Sanırım kitabı benim gibi yeni okuyanlar Leyla ile Mecnun dizisini izleyen grup oluyor. Kitap beni 2011 yılına Leyla ile Mecnun 'un ilk bölümüne götürdü resmen. Daha ilk sayfada aklıma Erdal Bakkal, İsmail Abi, İskender, Yavuz, Kaan, Aksakallı dede geldi ve yüzümde bir gülümseme belirdi. Çevremdekilere baktığımda bana baktıklarını gördüm ve daha da fazla gülmeye başladım. Diziyi izlemeyen bu garip davranışı anlayamaz...

Diziyi izleyip, kitabı daha sonra okuyanlar için okuduğunuz cümleyi sanki Erdal Bakkal, İsmail Abi seslendiriyormuş yada Mecnun seslendiyormuş gibi hissediyorsunuz ve bunun keyfini şimdiye kadar hiçbir kitaptan almadım. Bu yazdıklarım tabiki diziyi izledikten sonra kitabı okuyanlar için geçerli. İlk kitabı okuyup ta ''hani senin anlattıkların gibi hissetmedik'' diyip bana sövmeyin arkadaşlar. Bunları söyledikten sonra diziyi izlemeden kitabı okuyamaz mıyız diyenler olacaktır? Tabi ki okuyabilirsiniz ama absürt komedi olduğu için anlatılanlar size uçuk gelecektir. Onun için absürt komedi türünü sevenlerin okumasını tavsiye ediyorum. Hayatı çok ciddiye alanlar okumasın!

Burak Aksak bu kitabı yazarken hangi kafada yazdı bilmiyorum ama iyi ki yazmış. Zaten kendi değimiyle ''32 yılın birikimi sonucu Leyle ile Mecnun'' diyor. Kitap dizinin ilk sezonunu içeriyor arkadaşlar. 2. ve 3. Sezonlar kitaptan anladığım kadarıyla uzatılmış sezonlar. Çünkü Leyla ile Mecnun kitap finali ile Leyla ile Mecnun dizisinin son bölümü yani finalleri tutmuyor. Ancak 1. Sezon finali ile kitabın finali uyumlu.

Leyla ile Mecnun Finali Neden Yayınlanmadı?

2011 yılında TRT 1 de başlayan dizi bir anda patladı gitti arkadaşlar ve kendi kemik izleyicisini oluşturdu. Taki dizi ekibinin 2013 yılında Gezi Olaylarına katılmasına kadar. Bunun sonucunda dizi yayından kaldırıldı. Medya önünde olan kişilerin siyasete bulaşmamasını her zaman dile getiririm. Herkes kendi işini yaparsa ülkede sorun kalmaz. Neyse dizi Leyla ile Mecnun adı altında finalini yapamadı ama aynı oyuncu kadrosu ile başka bir dizide finalin nasıl olacağını anlattılar.

Bende Özledim Leyla ile Mecnun Final Bölümü

Yukarıda bahsettiğim gibi Leyla ile Mecnun dizisinin finali Star TV 'de yayınlanan Bende Özledim dizinin ilk bölümde gösterildi. Burada ki anlatıma göre ''Abi şimdi bizim Mecnun var ya...Şu ilkokuldayken bir kaza geçiriyor ve yatağa bağlı kalıyor ama böyle hani bırak yatağa bağlı olmayı konuşamıyor bile. Öyle sadece bakıyor yatağında. Annesi onunla ilgileniyor böyle sürekli, baba taksici Ama kadın bir süre sonra o kadar beziyor ki çekip gidiyor. İskender'de işi gücü bırakıp Mecnun'la ilgileniyor. Bizim o şimdiye kadar izlediğimiz her şey aslında Mecnun'un kafasından geçen şeyler. Biz hep onları izledik. Mesela Kaan; bunun ilkokul arkadaşı. Hep böyle onu önlükle gördük ya çocuk büyüyor falan ama hep önlüklü. Öyle hatırlıyor. Babası buna yemek yediriyor mesela. Orada bir tuzluk var o tuzluğu Erdal'a benzetiyor. Erdal'da kim biliyor musun babası diyor ki ' Erdal siparişleri getirdi yine'diyor. Bakkal. Onu Erdal'a benzetiyor ama hiç görmemiş. Ondan sonra kim var başka mesela Yavuz. Yavuz aslında o gece böyle camdan içeri giren ağaç dalları var ya onların gölgesi olur böyle o gölge abi Yavuz. Çünkü bu eve taşındıkları zaman İskender bir ağaç dikiyor ve ismini Yavuz koyuyor. Mecnun onu fidanken falan hatırlıyor. Ağaç halini bilmiyor. O öyle onun için Yavuz diyor böyle siyah ya o da böyle.( Yavuz eve hiç kapıdan gelmiyor, hep camdan geliyor ) Ondan sonra doktor geliyor bak doktor gelip buna iğne vuruyor. Onun yaptığı aşı var ya o aşı Aksakallı Dede şırınga da onun asası. İçerde yani Mecnun'un vücudunda mikroplarla savaşıyor. Yani Karabasan.  Abi İsmail balık! Japon balığı böyle kocaman gözleri var falan böyle. Kavanozda duruyor böyle karşıda bir yerde. Mecnun böyle sürekli buna bakıyor. İsmail Abi diyor içinden o da oradan sanki hoop diyormuş gibi geliyor. İskender birgün buna eş getiriyor. İsmail Abi'ye japon balığı böyle koyuyor suya falan. İlk gün ölüyor balık. O nedenle ona hep üzülüyor böyle uzaktan uzağa İsmail'e falan çok hüzünlüymüş gibi geliyor ona. Abi Leyla'da bunun ilkokulda aşık olduğu kız. Ya aşkta değil böyle ilkokulda bir kızdan hoşlanıyor ama gidip konuşmamış bile kızla. Sadece ismini biliyor:Leyla. O nedenle ona aşık yani. Bir Leyla var ortada ama kim olduğu belli değil kendisi yok. O gördüğümüz kızlar var ya sürekli Leyla değişiyor böyle kızlar. O da böyle dizilerde filmlerde gördüğü kızlar.Televizyonda bir kız görüyor ve ona Leyla diyor ve aşık oluyor. Çünkü yani tüm hayatı o oda kadar Mecnun'un.'' eğer dizi devam etseydi finali böyle olacakmış arkadaşlar. Ama dediğim gibi kitabın finali ile alakası yok.


SONUÇ: Absürt komedi sevenlerin direk alıp okuması ve dizisini izlemesini tavsiye ediyorum. Puan olarak 10/9 veriyorum.

1 yorum:

Yorum Kuralları:
-Reklam ve tanıtım içeren yorumlar yasaktır.
-Küfür ve hakaret içeren yorumlar yasaktır.
-Anahtar kelime ile yapılan yorumlar yasaktır.
-Sadece konu ile ilgili yorumlara cevap verilir.